این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

توضیحی کوتاه از دکتر کریم قصیم در مورد استعفای خود از شورا




" استعفا از یک تشکیلات سیاسی خود یک اقدام سیاسی است"
دوستان, همرزمان عزيز , انبوه نامه هاي فيسبوكي , با اشك و اندوه , بعضاً با بغض و غضب , گاهي نيز با بدگويي و برچسب زني و.....نسبت به رفتن ما (استعفاي ما) واكنش نشان مي دهند. ياران, رفقاي عزيز بارديگر به تكرار مي گوييم كه استعفاء از يك تشكيلات سياسي خود يك اقدام سياسي است و آسمان به زمين نيامده, كار مشروع و برحقي است. در اسناد شورا مانعي براي استعفاء وجود ندارد, هيچ قاعده و قراري هم براي از پيش گفتن و غيره وجود ندارد. وقتي هم از پيش تعيين نشده. يك عضو آزاد است هر زمان بخواهد كناره گيري كند. فقط كافيست كتبي باشد..... به جاي انگشت گذاشتن روي اين نكات , كاش كسي روي مواد استعفانامه ما توجه مي داد و يك به يك آنها را مورد بحث و بررسي قرار مي داد.... كاش.
ما سالهاي دراز در هر سطحي كه فكرش بكنيد و صدايمان به آن جا رسيده انبوهي پيشنهاد اصلاحي داده ايم , برغم بي ميلي فراوان مسئولان مجاهد آن چه به عقلمان مي رسيده در جهت بهبود اوضاع گفته و نوشته ايم ( متن استعفاء حاوي اندكي از گفته ها و نوشته هاي ماست). باور كنيد ما از سر خير انديشي براي شورا و مجاهدين استعفاء داده ايم بلكه اين عمل هشداري شود و به فكر افتند. ما دلسوز خود و آنان و نيازهاي جنبش بوده ايم. هنوز هم هستيم. منتهي راهي جز استعفاء يا در افسردگي دهان بستن نداشته ايم. باور كنيد, باور كنيد در هر لحظه , هرزمان , هرماه و سالي هم استعفاء مي داديم باز كسي , سهل انگارانه در مي آمد كه چرا حالا؟ حتما كاسه اي زير نيم كاسه , انقلاب صدمه مي خورد .... و ..... چرا تفسير و تدبير مورد نظرتان را به مسئولان مربوطه نمي گوييد. از ما گذشت , دستكم براي آينده فكري بكنيد!
ما در پيكار و جنبش سرنگوني هستيم و تا آخر ايستاده ايم.

18 commentaires
Commentaires
Efat Eghbal
Efat Eghbal
ما در پيكار و جنبش سرنگوني هستيم و تا آخر ايستاده ايم.
Gérer
5 ans · 
Efat Eghbal
Efat Eghbal
ما هم همگی در پيكار و جنبش سرنگوني هستيم و تا آخر ايستاده ايم.
Gérer
5 ans · 
Bijan Poya
Bijan Poya
دورود بر شما اقای قصیم,خوب می دانم دلایل کناره گیری شما ببش از ان چیزیست که در عموم بیان می کنید.مطمئن باشید تعداد بیشماری از سرنگونی خواهان همراه و یاور شما هستند.
Gérer
5 ans · 
Mehrdad Rashidi
Mehrdad Rashidi
با درود و سپاس بر آقایان:دکتر کریم قصیم و محمد رضا روحانی،بخاطر اقدام شجاعانه و حردمندانه شان در زمینۀ برون آمدن از شورای ملی مقاومت وابسته به مجاهدین خلق،ایکاش این بزرگواران بیش از این حقایق پنهان در هزارتوی مناسبات اسرارآمیز میان سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت را بشکافند و بازگو نمایند،و از همه مهمتر،چهرۀ راستین و نقش عمیقا منفی و زیانبار شخص مسعود رجوی،رهبر عقیدتی!!! و سرکردۀ خودشیفتۀ سازمان مجاهدین خلق در جنبش آزادیخواهی مردم ایران را به هم میهنان نشان دهند
Gérer
5 ans · Modifié · 
Ahmad Mohamad
Ahmad Mohamad · Ami(e) avec Jamal Bagheri et 6 autres personnes
اقای قصیم درود بر شما و تصمیم شجانه تان چون شما طی این چند دهه واقغا هیچی کم نگذاشتید اما انچه ما می دانیم و شما در جریان نیستید که چه سوء استفاده هایی از نام و حثیت سیاسی تان توسط این سازمان شده است
Gérer
5 ans · 
Fara Bahar
Fara Bahar
هموطنان بدانند که کسانی مثل دکتر قصیم و روحانی وقتی صبرشان به آخر می رسد، از چه مسیری گذشته اند. اینها آدم های نابردباری نبوده اند، بلکه واقعا به نقطه ای رسیده اند که امید تغییر در روش از سوی مجاهدین را بیهوده و پوچ یافته اند. از جمله مسائل مورد اختلاف که در متن استعفا آمده است، نحوه برخود با منتقدان و سیاست «انقباضی» مجاهدین است. بی توجهی به مسائل و تلاشهای ایرانیان در مسائل فرهنگی در برابر رژیم منحط آخوندی، هم یکی از وجوه سیاست انقباضی است. به دلیل مذهبی بودن رژیم ملاها و بکار گرفتن سرکوب برای تحمیل معیارها و ضوابط ارتجاعی مذهبی به مردم ایران، کار و تلاش فرهنگی از چالشهای مهم در برابر این رژیم بوده است، چیزی که رهبری مجاهدین نه تنها تمایلی به دیدن و دانستن آن نداشت، بلکه حتی آن را در خدمت رژیم می دانست و می داند
کسانی مثل دکتر قصیم که سالها با مجاهدین همراه بوده اند و از آنها جدا می شوند، بردباری و همراهی بسیاری نشان داده اند اما رهبری مجاهدین هیچ تغییری در روشها و موضعگیری های غلط برآمده از خودخواهی و خود محور بینی و رویای انحصار قدرت نداده و استعفای این دو عضو محترم شورا نشانه ناامید شدنشان از امکان کمترین تغییر در روش مجاهدین است. من به یقین می دانم آن تصمیم چقدر برای آن دو عضو مستعفی تلخ بوده است و به ویژه یقین دارم که این روزها روزهای بسیار تلخی برای دکتر قصیم است که همکاری او با مجاهدین همراه با مهر و عواطف بسیار به آنان بود.

این را هم برای یاد آوری می کنم که هنوز این کسانی مثل من هستند که در گفتن بعضی مسائل که بسیار به زیان مدعیان ناصادق «مبارزه برای حق حاکمیت مردم »است، خویشتن داری می کنند. به امید این که رهبری مجاهدین دست از خودخواهی و خود محور بینی بردارند، اشتباهات خود را بپذیرند و از خود انتقاد کنند و دست از برچسب زنی به منتقدان وبی احترامی به آنان بردارند.

۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۷ ژوئن ۲۰۱۳

http://iradj-shokri.blogspot.fr/

منبع:پژواک ایران
Gérer
IRADJ-SHOKRI.BLOGSPOT.COM
Javad Riahi
Javad Riahi
اقای قصیم شما که مدعی دفاع از جنبش ومبارزه و مجاهدین بودید پس چگونه است که این چنین میدان را خالی کردید در هر حال تاریخ ایران با این جنایتکاران تصفیه حساب خواهد کرد و از قهرمانانش به بزرگی یاد خواهد و کارنامه همگی ما در محضر خلق رسیدگی خواهد شد خوشا انانکه تا اخرین نفس و قطره خون در جبهه خلق میماند.
Gérer
4 ans · 
Ahmad Moghimi
Ahmad Moghimi
این هم کامنتی از آقای قصیم در پاشخ به پیشنهاد آقای علی ناظر مبنی بر اینکه ، بایستی با تشکیل فراکسیونی همچنان در شورا می ماندند ؛ 

Karim Ghassim لطف كنيد, پيشنهاد فراكسيون سازي را به شوراي ملي مقاومت ارسال كنيد تا شايد, اي بسا, انشاءالله, خدا كند, كور
 از خدا چه مي خواد دوچشم بينا و... اصل فراكسيون آزاد, به روش مجالس معمول دنياي غرب در آن جا هم باب شود. بفرماييد اين گود و اين ميدان.
il y a 2 heures · Je n’aime plus · 1
Gérer
4 ans · 
Sirous Jafari
Sirous Jafari · 43 amis en commun
انسانها آزادن که در اندیشیدن و شیوه‌ی مبارزهٔ خود در هر جریانی تصمیم بگیرند، این اولین اصول آزاد منشی و ازادیخاهیست. ولی‌ اگر شخصیتها و همهٔ مبارزین انقلابی‌ و آنهایی که به دموکراسی و عدالت اجتماعی اعتقاد دارند ، هول یک پلاتفرمی در کنار هم بر علیه دشمن خصم و دیگتاتوری مبارزه بکنند، موفقیت آنها سریعتر نتیجه خواهد داد.
Gérer
4 ans · 
Khashayar Ahmadyan
Khashayar Ahmadyan
امید به این که سازمان مجاهدین دست به یک باز بینی‌ و خانه تکانی عمیق (و نه ظاهری) بزند، و تبدیل به یک جریان و نیرو دموکراتیک بگردد.
Gérer
4 ans · 
جهان سوسیالیست
جهان سوسیالیست
"جبهه خلقی "که یک سرش جان بولتن وجولیانی است وسر دیگرش دیکتاتور صدام ! مبارک خودتان باد این جبهه ضد خلق است !
Gérer
4 ans · 
جهان سوسیالیست
جهان سوسیالیست
برای اینکه چهره وفرهنگ طرفداران رجوی مانند آ قای جواد ریاحی ر ا بشناسید این جملات گوهر بار اییشان در سایت شخصی بنام حسن حبیبی به عنوان کامنت میباشد:

Javad Riahi طبق اخرین خبری که دارم قصیم و روحانی دست به تخم مرغ بودندسرو کله ماماچه پیدا میشه ومیگه بده این تخمها را من روش بخوابم شاید چیزی از توش در بیاد نتیجه اینکه دوتا جوجه زرت انبوه درامده .
Gérer
4 ans · 
جهان سوسیالیست
جهان سوسیالیست
واقعا این آقا شرم نمیکند که در فیس بوک خانم عاطفه اقبال در ایننجا با ز مطلب مینویسد :واقعا شرم هم گفته شده است که یک احساس انسانی است ! که بعضی واقعا به عنوان انسان ظاهرا با الهام گرفتن از فرهنگ مجاهدین ورجوی آنرا باید نداشته باشند وگرنه با این جملات که در این کامنت نوشتند شرم میکردند وخود از اینجا میرفتند ! عجب.... پیدا میشوند که اسم خود را انسان میگذارند و این هم از نوع "مترقی وانقلابی "شرم بر شما باد!
Gérer
4 ans · 
Atefeh Eghbal
Atefeh Eghbal
دوست عزیز اینگونه افراد اگر شرم داشتند که دنیا طور دیگری میبود و وضعیت به اینجا نمیرسید. در رابطه با لمپنیسم امثال جواد ریاحی و یا آن بساز و بفروش معروف من اساسا آنها را قابل جواب دادن نمیدانم. بگذارید همچنان در صفحات ما پرسه بزنند. امثال بساز و بفروشها را هم که اصلا کسی وارد بازی نمیکند. بگذاریم هر چه دل تنگش می خواهد بگوید. کسی او و امثال او را جدی نمیگیرد.
Gérer
4 ans · 
Mohammad Jandaghi Semnan
Mohammad Jandaghi Semnan
تعجب من از بعضی دوستان (مقاومت) این است که چرا وقتی ریسمان و آسمان را تلاش می کنند به هم ببافند و از دو شخصیت سابق شورا آقایان قصیم و روحانی خرده می گیرند و انتقاد و بعضا بازجویی ، چرا از سیل فحاشی ها و انگ چسباندن ها و توهین ها و حتک حرمتها علیه بسیاری از دگراندیشان که الآن چند ماهی است اوج گرفته ، حرفی نمی زنند. چرا از کسانی که مرز انقلاب و ضد انقلاب را مخوش نموده اند ، کسانی که مرز بین فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران و مخالفینش را از هم گسسته اند انتقادی نمی کنند. چرا کسانی را که رهبری را تقدیس می کنند و معتقدند : هر که با ما نیست با دشمن است ، هر که با نظر رهبری در بعضی موارد موافق نباشد ، خائن است و مزدور ، هر کس که آن گونه فکر کند که آنها نمی اندیشند رژیمی است . چرا وقتی از شیوه های دیکتاتوری مذهبی برای ترساندن دیگران و پیکار با دگر اندیشان استفاده می شود از جمله مصاحبه های تلویزیونی و مطبوعاتی آنچنانی ، یا سوء استفاده از اعضای خانواده و خویشاوندان نزدیک همچون برادر ، خواهر ، مادر ، پدر ، خواهر زاده و برادر زاده...برای محکوم نمودن دیگر اعضا خانواده و یا خویشاوندان خود انتقاد نمی شود. چرا وقتی طومار های کذایی جمع می شود برای محکوم کردن دگر اندیشان آنهم با سوابق زندان های فاشیزم مذهبی ، فغانشان در نمی آید. چرا تا وقتی یک زندانی سیاسی تا زمانی که با سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت بوده و هیچ انتقادی هم نمی کند ، بسیار عزیز است ولی وقتی که صدای کوچکترین اعتراضش بر کجروی ها در می آید خائن و بریده مزدور و حتی با وقاحت بی حد و مرز همکار لاجوردی خوانده می شود و آنها هیچ فریادی از این بی عدالتی ها سر نمی کشند. کجاست آن شعار همبستگی ملی شان و آن اتحاد کلیه آحاد مردم ایران ؟ آیا این دگر اندیشان جزئی از مردم شریفی که در ضمن خواهان سرنگونی بساط بنیادگرایان حاکم بر ایران نیز هستند ، نمی باشند. آنها باید خود را نو کنند از ذیل تا سر . باید به جهان اطرافشان با دیدی اساسأ جدید نگاه کنند. باید شعار همبستگی ملی را نه در همه با من یا ما ، بلکه همه با هم تعبیر کنند. باید شأن و حرمت همه دگر اندیشان اپوزیسیون سرنگونی طلب را پاس بدارند. باید شورای ملی مقاومت نه با این ساختار ، از نو و با شرکت همه سازمانهای سرنگونی طلب بنا کنند و آن هم با پیام آشتی ملی و همبستگی ملی و بدون هیچ پیش شرطی بجز مخالفت با فاشیزم مذهبی حاکم و بنیادگراهای اسلامی و عدم دخالت هر گونه ایدئلوژی مذهبی در سیاست. باید در ضمن از شخصیتهای سیاسی حتک حرمت شده هم چون آقایان اسماعیل وفا یغمایی ، ایرج مصداقی ، خانم ها عاطفه و عفت اقبال ، کریم قصیم و محمد رضا روحانی اعاده حیثیت صورت گیرد. اگر چنین شود که خوشا بحال مقاومت و همه نیروهای اپوزیسیون سرنگونی طلب ، ولی اگر نه ، متآسفم که باز هم باید سالها این رژیم بر طبل ماشین سرکوبی خود بکوبد و خون بریزد و بیمناسبت نبوده است که در غیاب این همبستگی واقعی بین همه نیروهای اپوزیسیون و نبود یک فضای آشتی ملی حاکم بین آنها، این رژیم علی رغم بیشمار قربانیانی که مردم ایران از بین همه سازمانهای سیاسی تقدیم نموده اند هنوز پای بر جاست و به سرکوبی خود ادامه می دهد. باز هم با درود مجدد به آقایان قصیم و روحانی
Gérer
4 ans · 
 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر