این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

اعتراض کنیم : جلوگیری از بردن سه بیمار سرطانی شهر اشرف برای درمان به بغداد


بنا به اطلاعیه مجاهدین صبح روز چهارشنبه 9 تیر ماموران عراقی از رفتن سه بیمار از ساکنان کمپ اشرف به بغداد برای پیگیری پزشکی جلوگیری کرده اند. آنها دلیل این ممانعت را همراهی دو نفر با بیماران عنوان کرده اند. همراهی بیماران توسط عراق ممنوع اعلام شده است. بنا به این اطلاعیه بیماران ناچار شده اند از رفتن به بیمارستان صرف نظر کنند. دو نفر از این بیماران مبتلا به سرطان می باشند. به این وضعیت اعتراض کنیم. بیماران در هر شرایطی باید حق رسیدگی های پزشکی را داشته باشند. و هیچ ارگانی نباید این امکانات را از آنها بگیرد.

عاطفه اقبال - 1  ژوئیه 2010


پیوست : اطلاعیه مجاهدین

 در یک اقدام سرکوبگرانه و ضد انسانی, صبح روز چهارشنبه ۹تیر, در حالیکه طبق توافق قبلی قرار بود سه بیمار صعب العلاج از جمله یک زن از ساکنان اشرف, برای معاینه و مداوا توسط پزشک متخصص به بغداد منتقل شوند, به دستور کمیته سرکوب اشرف در نخست وزیری عراق, از همراهی نفرات مترجم و کمک کننده با بیماران جلوگیری شد. نماینده اداره بهداری دیالی در اشرف گفت کمیته ابلاغ کرده است که مترجم و نفر کمک کننده حق همراهی با بیماران را ندارد.


تلاشهای ساکنان اشرف برای لغو این محدودیت ظالمانه به جایی نرسید, در نتیجه بیماران که دو تن از آنان مبتلا به سرطان هستند و نمی توانند به عربی و یا انگلیسی صحبت کنند و نیاز به کمک کار دارند, مجبور شدند از رفتن به بیمارستان بغداد صرفنظر کنند.
پیش از این در مواقعی که بیماران حاد امکان می یافتند به بیمارستان بغداد یا بعقوبه منتقل شوند, می توانستند مترجم, پرستار یا اقوام خود را همراه داشته باشند.
اعمال محدودیتهای ظالمانه پزشکی بخشی از محاصره ضد انسانی است که از شروع سال۲۰۰۹ و پس از انتقال حفاظت به نیروهای عراقی, بر اشرف تحمیل شده است. این اقدامها نقض آشکار بسیاری از قوانین و کنوانسیونهای بین المللی است و در عداد جنایت علیه بشریت محسوب می شود.
رژیم آخوندی و عوامل عراقیش با ممانعت از ورود پزشکان متخصص به اشرف, کارشکنی در ورود دارو و تجهیزات پزشکی یا انتقال بیماران صعب العلاج به بیمارستانهای بغداد بیهوده تلاش می کنند ساکنان اشرف را تحت فشار قرار داده و روحیه آنها را در هم بشکنند.
در یک سال و نیم گذشته بدلیل این محدودیتها بسیاری از بیمارانی که اگر در مراحل اولیه مورد معالجه درست قرار می گرفتند, بهبودی کامل پیدا می کردند, امروزه با مشکلات پزشکی پیچیده و بعضأ بیماریهای غیر قابل علاج مواجهند.
مقاومت ایران توجه دبیرکل ملل متحد, نماینده ویژه دبیرکل در عراق و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و همچنین مقامها و فرماندهان آمریکایی و عموم سازمانهای مدافع حقوق بشر را به استمرار سرکوب و فشار روی اشرف جلب می کند و خواهان اقدامهای فوری برای پایان بخشیدن به این محاصره ظالمانه است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹تیر۱۳۸۹ ( ۳۰ژوئن۲۰۱۰)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر