این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

از کمپ اشرف در عراق دگرباره بوی خون می آید





خبرگزاری ملی عراق- نینا نیوز- امروز گزارش داد که قرار است یک کنفرانس بین المللی در عراق برای تعیین تکلیف وضعیت ساکنان اشرف تشکیل شود. بنا به این گزارش کشورهای انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا، چین و ژاپن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. همچنین کمیساریای عالی پناهندگان، نماینده صلیب سرخ در عراق و نماینده اتحادیه عرب در بغداد از دیگر شرکت کنندگان در این کنفرانس می باشند.

در اطلاعیه ای که توسط دفتر مطبوعات دبیر کل شورای وزیران عراق منتشر شده، آمده است: واقعیت کمپ اشرف در سایه تحولات اخیر و تضمین حقوق و منافع عراق در این کنفرانس مطرح خواهد شد.

در پی این اطلاعیه، مجاهدین طی بیانیه ای اعلام کردند که این کنفرانس را به دلیل عدم حضور نماینده ساکنان اشرف به رسمیت نمی شناسند و هر گونه تصمیم گیری در آن را بی اعتبار خوانده و این کنفرانس را زمینه سازی برای کشتار سوم ساکنان اشرف دانستند. در این بیانیه مجاهدین دوباره تاکید کردند که تنها بعد از تامین هشت مورد از تقاضاهایی که ارائه داده اند به لیبرتی خواهند رفت. این هشت مورد به شرح زیر است :
وصل ليبرتی به آب شهر يا پمپاژ آب از رودخانه مجاور کمپ، انتقال 6ژنراتور ۱.۵ مگاواتی، فروش اموال منقول و غيرمنقول، حداقلهای سازندگی به ويژه امکانات ضروری برای معلولان و بيماران، انتقال 6 ماشين خدماتی، 6 بنگال معلولان، 5 ليفتراک و 50 خودروی مسافری.
....

آیا گشایشی برای بیرون رفت از این بن بست وجود دارد؟ یا باید شاهد درگیری خونین دیگری در کمپ اشرف باشیم؟ چشمهای نگران تمامی خانواده ها و کسانی که به نجات جان ساکنان اشرف و لیبرتی می اندیشند به یک راه حل مسالمت آمیز دوخته شده است. باز هم تاکید میکنم بازی سیاسی- از طرف تمامی طرفهای درگیر - با جان ساکنان اشرف غیر قابل قبول و نابخشودنی است. باید که راه حلی مسالمت آمیز بیابیم. قبل از اینکه دیر بشود، تمامی تلاش ها را برای بیرون آوردن ساکنان اشرف از عراق جنگ زده و ویران شده متمرکز کنیم. چاره فقط و فقط بکار گرفتن تمامی امکانات در مسیر بیرون آمدن از عراق است. 

به جاری شدن خون و کشته شدن دگرباره ساکنان اشرف رضا ندهیم.

عاطفه اقبال - 31 ژوئیه 2012





14 aime 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر