این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

عاطفه اقبال - خبر نصب دستگاه های جاسوسی در کمپ لیبرتی و یک ابهام!؟

طبق اطلاعیه شماره 9 شورای ملی مقاومت که امروز منتشر شد، دولت مالکی با کمک نیروی قدس و وزارت اطلاعات رژیم، دستگاه های شنود و دوربینهای مخفی برای تحت کنترل داشتن ساکنان اشرف که قرار است به آنجا منتقل شوند، نصب کرده است.

بنا به این گزارش، این اطلاعات از درون رژیم جمهوری اسلامی به دست مجاهدین رسیده است. این گزارش می افزاید که نیروهای سپاه پاسداران چند روز پیش با تجهیزات کامل به کمپ لیبرتی رفته اند که آنجا را برای انتقال ساکنان اشرف آماده کنند!

از قرار یکی از دلایل تاخیر انتقال ساکنان اشرف با وجود ابراز آمادگی آنها،  نصب این دستگاه ها و دیوار کشی حول کمپ میباشد. این اطلاعات هنوز از منابع دیگری تا جایی که من پیگیری کردم، منتشر نشده است. ولی از دستگاه اطلاعاتی رژیم ولایت فقیه در دشمنی با مخالفانش بخصوص با مجاهدین چنین کاری دور از انتظار نیست. به هر حال اگر این اطلاعات صحت داشته باشد. نه میتوان به وضعیت تغذیه ساکنان اشرف در کمپ لیبرتی اعتماد کرد و نه به مجاری آب و ..... ضمن اینکه نصب دستگاه های فیلم برداری و شنود این سئوال را  مطرح میسازد که اگر  بواقع، قصد عراق و سازمان ملل،  انتقال ساکنان اشرف به کشور ثالث میباشد، این بساط جاسوسی و دیوار کشی ها برای چه منظوری صورت میگیرد؟ آیا براستی سازمان ملل و آمریکا که قول نظارت بر کمپ لیبرتی را داده اند از این وضعیت که در اطلاعیه شورا آمده است، بی خبر هستند؟ اگر خبر دارند چرا بنا به وظیفه ی نظارتی که به آن متعهد شده اند از آن حرفی نمیزنند، چرا جلوی اینکار را نمیگیرند!؟ 

براستی آیا، سازمان ملل یا ارگان های حقوق بشری و کشورهای اروپایی و آمریکایی نمیتوانند امکان انتقال سریع و امن ساکنان اشرف را به کشوری ثالث فراهم کنند؟ یا همه اینها یک بازی شرم آور در جهت حفظ منافع خودشان بیشتر نیست؟

از طرفی سئوال اصلی من در رابطه با بحران اشرف، هنوز این است : چرا مجاهدین که پشتشان به اینهمه پارلمانتر و وکیل و شهردار و شیخ و ... گرم است و هر روز اطلاعیه ای از جانب آنها در حمایت از اشرف!! منتشر میشود. در این اطلاعیه ها " درخواست انتقال سریع ساکنان اشرف به کشور ثالث " را در صدر خواسته های خود قرار نمیدهند؟ چرا اینهمه وکیل و پارلمانتر را در جهت دفاع از حق قانونی انتقال این ساکنان از کشوری که در آن زیر خطر کشتار قرار دارند به کار نمیگیرند؟ چرا این وکیلها - تا جایی که میدانم هر ساکن اشرف دو وکیل بین المللی دارد، یعنی حدود 6800 وکیل !- از حق انتقال و استقرار موکلشان به کشور دیگر دفاع نمیکنند و فقط هر روز از حفاظت آنها در همان عراق حرف میزنند؟ انتقال - یک موکل تحت خطر - به یک کشور دیگر برای دو وکیل کارکشته بین المللی کار سختی نیست! آنهم موکلانی که در پرونده هر کدام، سالها زندانی بودن در زندانهای جمهوری اسلامی و یا دهها دلیل مستند برای تحت خطر بودن آنها وجود دارد.  آیا براستی دغدغه همه ی طرفها جان ساکنان اشرف است؟ یا بازی های سیاسی دیگری پشت پرده، صحنه گردان است؟


عاطفه اقبال - پنجشنبه 12 ژانویه 2012

Commentaires
Efat Eghbal
زمستان خواهد رفت و رو سیاهی بذغال خواهد ماند ..رژیم آخوندی آخرین نفس هایش بشمارش افتاده و زده بسیم آخر

Gérer

Mohsen Poyanmehr
خانم اقبال عزیز به نظر بنده دیگه مجاهدین همه جوره با سازمانهای بین الملل همکاری کردند و نشان دادند که خواهان حل این مساله به صورت مسالمت آمیز هستند حتی از خیلی از حقوق خودشون هم کوتاه اومدند از جمله حق پنا هندگی و اون همه خرج و مخارجی که در اشرف کردند مثل این میمونه که به پناهنده های کشور های اروپایی و آمریکایی بگوییم که شما دیگه پنا هنده نیستید و باید خانه و زندگی را بگذارید و ما هم ضررش را به شما نمی دهیم و شما باید این خاک را ترک کنید چون دیگه دولت ما از شما خوشش نمی آد(پس این امضا کنندهای حقوق بشر کجا هستند) با این همه مجاهدین نشان دادند که حاضر هستند از این حقوق به حقشون هم کوتاه بیایند و کشور را ترک کنند مخصوصا وقتی خانم رجوی خودش درخواست کرد که به عراق برود ومساله را از نردیک بررسی کنه اما باور کنید که مالکی که زمان صدام حسین سالیان سال در ایران در خدمت خامنه ای بوده به فکر این هست که به رهبرش خدمت کنه و دنبال این هست که دستورات او را اجرا کنه و سازمان های بین الملل و قانون های حقوق بشری براش کشک است ودایم با تبلیغاتی که داره می کنه داره سنگ جلوی پای سازمان ملل می اندازد عین این میمونه که به یک بسیجی بگی سازمان ملل راست می گه یا رهبر خامنه ای،سالیان سال در خدمت خامنه ای بوده و معلوم هست که دستورات او را انجام می دهد

Gérer

Soroor Rezaee
Soroor Rezaee
بله، سازمان و رهبران سازمان اول از همه بفکر اشرفیان بودن و هستن و ماسولانه کوشش کردن و میکنند برای راه حل و حفظ جان اشرفیان! درست بر عکس چیزی که بعضی‌ها فکر میکردند و فقط بلد بودن و بلد هستند شعار بدن و شرم بر آن کسانی که تهمت میزدن به رهبران و مسولانه سازمان که بفکر خانوادشان در اشرف نیستن! فراموش نشود که رهبران سازمانی که بیش از ۳۰ سال مقاومت کرده اول از همه بفکر حفظ اشرفیان است تا که بعضی‌ از خانواده آنها که سؤ استفاده فقط بلد است بکنه از جریان
Gérer

Atefeh Eghbal
محسن عزیز با سلام، در رابطه با حق پناهندگی فقط لازم میدانم که یک توضیح کوچک بدهم. مسئله حق پناهندگی در حال حاضر اصلا مطرح نمیتواند باشد بخاطر اینکه حق زنده و سالم ماندن این بچه ها باید مسئله اول همه باشد. ما از حق ماندن در سرزمینی که در آن بدنیا آمده بودیم گذشتیم و از راه کوه و دشت و صحرا با بدترین شرایط ایران را ترک کردیم. اگر قرار به ارجحیت دادن به " حق" بود، در مملکت خودمان حق بیشتری از آب و خاک و تنفس را دارا بودیم. پس فعلا مسئله حق "جان" است و نه حق "خاک" و کمتر از آن پناهندگی در کشوری که در آن تحت خطر قرار داریم. اینکه چرا به این وضعیت دچار شده ایم و چرا آنقدر تاخیر کرده ایم تا در بن بست فعلی که بوجود آمده ناچاریم یکطرفه به قول استیونسون امتیاز بدهیم، بماند! ولی غرض از نوشتن این مطلب را من در نوشته ام توضیح داده ام، اولا کاری که رژیم دارد در کمپ لیبرتی به کمک عراقی ها انجام میدهد یعنی آلوده کردن فضای لیبرتی باید توسط سازمان ملل و آمریکا که گفته اند بر این انتقال نظارت خواهند کرد مورد نظارت و اعتراض قرار گیرد. دوما به عنوان نظری که از اولین روز ارائه داده ام مسئله " درخواست انتقال سریع ساکنان اشرف به کشور ثالث " در راس خواسته های هر اطلاعیه، حمایت ، تظاهرات و تحصن قرار بگیرد. و وکلای بچه های اشرف نه فقط روی حفاظت آنها در آنجا بلکه روی انتقالشان به کشور ثالث متمرکز شوند. بخصوص با توجه به اینکه زنان ساکن اشرف توسط خانواده ها در کشورهای خارجی آداپته شده اند باید توسط خانواده آداپتیو آنها مسئله انتقالشان به کشور خارج دنبال شود.- مگر اینکه این آداپته شدن شکل بوده و بصورت قانونی دنبال نشده باشد- همچنان، در رابطه با آنهایی که خانواده هایشان در خارج کشور هستند باید از طریق افراد خانواده اقدام شود. تا این روند به سرانجامی برسد، این بن بست باز شود و این بحران پایان پذیرد. فکر میکنم زمان آن رسیده است که با بپایان رسیدن مسالمت آمیز بحران اشرف و انتقال امن آنها به کشور ثالث و پایان دادن به نگرانی مشروعی که همه دوستان و خانواده های آنها در این جهت دارند. روی مشکلات و بدبختی مردم ایران، زندانیان سیاسی و بلایی که رژیم دارد سر مردم می آورد متمرکز شویم. و در جهت یاری رساندن به قیام مردم کاری انجام دهیم. رژیم خوب سر همه را در عراق گرم کرده است و آنچه را که میخواهد بر سر مردم می آورد. بیخود نیست که از همان اول با انتقال ساکنان اشرف مخالف بود و کشورهای خارجی را تهدید میکرد که نباید آنها را بپذیرند. چون میداند اگر بحران اشرف خاتمه یابد همه توجهات روی جنایات و نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم در داخل کشور متمرکز خواهد شد.

Gérer

6 ans
Mitra Irani
اخبار رژیم ضد بشری خامنه ای فقط مختص شده به یاوه گویی از مجاهدین وپیشگویی از چنان و بهمان که دولت اعراق در قبال آنها خواهد کرد . اخباری که فقط خواسته های خودش را به گوش ملت میرسونه و بر کسی هم پوشیده نیست که چه فشاری وارد میکنه که مالکی مزدورش جوانان ما را تو فشار بیشتر بگذاره . مرگ بر ولایت و حامیانش

Gérer

Atefeh Eghbal
میترای عزیز از رژیم جنایتکاری که سی و اندی سال است هر گونه جنایتی را بر علیه مردم کشور خودش انجام داده، بیش از این انتظاری نیست. ولی نوبت مردم ایران هم فرا خواهد رسید.

Gérer

6 ans
Mohsen Poyanmehr
با سلام خدمت شما ،حرف های شما در رابطه با پناه هندگی درست است که همه حقوق مجا هدین را ظالمان چه در ایرا ن چه در عراق گرفتند ،خانم اقبال عزیز اما مجاهدین این راه را انتخاب نکردند که فقط جانشان را نجات بدهند ،افراد تحصیل کرده زیاد دارند و بی کس و کار و زندگی نبودند که از سر اجبار این راه را انتخاب کردند ،من هم خیلی دوست دارم که همه ی اونها صحیح و سالم اما به چه قیمتی،اگر مساله فقط حفظ جان بود که از همان اول از ایران خارج نمی شدند و به ادامه زندگی می پرداختند،بین زندگی و مبارزه با نا حق، مبارزه را انتخاب کردند و برای این هدفشون از همه چیزشون گذشتند ،من از مجاهدین اگه هیچی یاد نگرفته باشم فقط همین برام درس بزرگی بوده که نگذارم دیگران بهم زور بگند.در رابطه با کارهای پناهندگی هم که اشاره کردید حرف های شما کاملا متین هست و اما شما ببینید که آیا کسانی که در اروپا و آمریکا در سر کار هستند هم همکاری می کنند برای پذیرش آنها یا نه ،من که فکر می کنم که همکاری نمی کنند و کسانی که از مجاهدین دارند دفاع می کنند هم افراد بزرگی هستند و اما در سیاست خارجی کشورشون به نظر من پستی ندارند در حال حاضر،این نشان می دهد که با این همه افراد بزرگ هنوز سیاست آمریکا و اروپا در رابطه با ایران عوض نشده

Gérer

Atefeh Eghbal
محسن عزیز، اتفاقا من همیشه بحثم این بوده است که دفاع از جان ساکنان اشرف فقط یک دیدگاه انسانی و عاطفی برای من نیست. بلکه از جهتی کاملا سیاسی است و فکر میکنم همین انسانهایی که شما بدرستی روی مبارزاتشان دست گذاشتید باید حفظ کرد تا جانشان را بیهوده از دست ندهند و مبارزه با رژیم را ادامه دهند. وگرنه باور کنید شهادت و کشته شدن و اشهد گفتن در خیلی جاها ساده ترین راه حل است. ولی مبارزه برای نجات جان و بیرون آوردن این انسانهای مبارز از زیر دست رژیم و مالکی بسیار مشکل است و با هزاران خط قرمز از ابتدا مواجه شده است. به هر حال مهم این است که این دوستان جانشان حفظ شود و از جهنم عراق نجات پیدا کنند. و ضمنا اگر این افرادی که از مجاهدین حمایت میکنند با وجود اینکه شهردار و پارلمانتر و وکیل و...عضو احزاب سیاسی در کشورشان هستند، در سیاست کشورشان کاری ندارند!! پس حمایتشان از مجاهدین هم صوری است و بدردی نمیخورد. مگر اینکه ما این حمایت ها را فقط برای تبلیغات بخواهیم! باور کنید همه چیز به این وضوحی که دیده میشود نیست! موفق باشید

Gérer

6 ans






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر