این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ آبان ۲۸, سه‌شنبه

اسماعیل هوشیار: قسم حضرت عباس دولت آمریکا !


درایام ماه خون و قیام یعنی ماهِ محرم دولت ایالات متحده آمریکا ظاهرا با سوگندی غلیظ ، اعلام کرده است :
 
نماینده وزات خارجه ایالات متحده در جلسه استماع زیر کمیته خاورمیانه در روز 13 نوامبر گفت : 7 گروگانی که در طی حمله به کمپ اشرف ناپدید شده اند در دست دولت عراق نیستند. این صحبت ها بعد از سفر مالکی به آمریکا و ارائه گزارش تحقیقی عراق به وزارت خارجه آمریکا عنوان می شود. همچنین یک مقام ارشد دولت آمریکا در جلسه توجیهی روز 30 اکتبر گفته بود " ما تا امروز اطلاعات معتبر در دست نداریم که دولت عراق به هیچ شکلی در حمله به کمپ اشرف دست داشته باشد." مجاهدین طی اطلاعیه ای با اعتراض به این سخنان به این مسئله اشاره کرده اند که مدارک مستند زیادی در دست دارند که میتواند ثابت کند مالکی و دولت عراق در این آدم ربایی دست داشته اند و گروگانها هنوز در دست دولت عراق می باشند...
 
خبربالا درفیس بوک خانم عاطفه اقبال همراه با نظرشان منعکس شد . درخبربالا نکته جدید یا عجیبی نیست . این یک تکِ مجدد سیاسی است . سفرمالکی به عراق و حواشی دنیای سیاست  معنی دارد . این موضع گیری بخشی از سیاست خوراندن جام زهر است بخشهای دیگرش فعلا مد نظراین مطلب نیست . مثل هجمه یا حضور مجدد مارمولکهای نظم نوین . نماینده دولت آمریکا و حتی روسها قبل از آن خیلی امیدواری را کرده بودند که دردوربعدی مذاکرات امکان توافق وجود دارد ! ظریف هم درجایی گفته بود توافقهای دوراول مذاکره درژنو با غرب، شبیه معجزه بود  ! پس توافقهایی بوده است فقط نهایی نشده است . مجموعا زمین سیاست شلوغ به نظرمیرسد و غیرعادی هم نیست . حتی وقتی دولت آمریکا مطمئن میشود دولت مالکی درحمله و قتل عام زندانی های اشرف نقش نداشته و گروگانها همینطوری غیب شدند ! رهبری مجاهدین هم که ازهمان قدیما گفته بود.....: همانطور که رهبر عزیز و بی نظیر شان ــ مسعود ــ در قبل از حمله ائتلاف غربیها واشغال عراق گفتند و تأکید کردند که « علیرغم تمام فراز و نشیبها که در عراق در پیش رو است راه حل استراتژیک ، ماندن در عراق و پافشاری بر استراتژی ارتش آزادیبخش بوده و میباشد ...(نقل به مضمون) » .
 
داستان اعتصاب 80 روزه هم نیازی به آنالیز جدی ندارد . به قول خودشان ماندن درباتلاق عراق و پافشاری به استراتژی ارتشش وکلا مبارزه را آرزوست . من هم که مدتهاست گفته ام تا اینجای کارمشکلی نیست  . مبارزه و داشتن استراتژی ، و پافشاری بر حق مبارزاتی خیلی مثبت و عالی ست .  اما وقتی همین رهبری 15 سال است کلا غایب است و همین مبارزه و استراتژی اش را نمیتواند باز کند و تشریح کند که ارتش آزادیبخش درشرایط همین امروز و درشرایط بعد از صدام یعنی چه ؟ یعنی دولت آمریکایی که امروز هم میگوید : حمله به اشرف کار ما که نبود ، کاردولت مالکی هم نیست ، کارهیچکس نیست اصلا همان حرف حکومت اسلامی درست است این درگیریهای درونی خود مجاهدین است احتمالا گروگانها را هم یواشکی خودشان درلیبرتی قایم کرده اند....آنوقت همین دولت آمریکا قراراست به ارتش آزادیبخش رهبرعقیدتی سلاح و لجستیک و کردیت سیاسی یا چیزخر بدهد تا ارتش آمریکا به نام انقلاب مریم درتهران پیاده شود....!!؟
 
این موضع گیری دولت آمریکا خیلی واضحتراز دیروزاست . معنی سیاسی اش قابل فهم است . اعتصاب غذای 80 روزه بیشتر طنز آمیز شده است حتی اگر1000 بابی ساندز تقدیم کند . طبعا مرگ انسانها طنزآمیز نیست ، ولی قرائن و شواهد نشان میدهد که اساسا دنبال ساختن قاب عکس نیستند بلکه طوری اعتصاب را سازمان دهی میکنند که حداکثر درهمین تابلوی زجر آدمها ثابت باشند تا نان سیاسی اش را کوفت کنند ! رویکرد دولت آمریکا و رهبری مجاهدین و حکومت اسلامی درمواضع سیاسی شان کل مسئله را طنز کرده است . نقطه فشاراصلی برای منِ مخاطب چیست ؟ اینکه همه مخاطبینِ این بازیهای سیاسی را ، به شکلی یک دست ابله تلقی کنند . موضع دولت آمریکا یعنی اینکه گروگانها احتمالا برای دوربعدی مذاکرات تحویل حکومت اسلامی میشوند و یا همین الان آنجا هستند ومثل قربانی های قبلی و درادامه این زنجیره انسانی خرج استحاله حکومت اسلامی شده یا میشوند . برای رهبری مجاهدین هم سالهاست تنها موضوعی که اساسا اهمییت ندارد ارزشِ انسان است ! 
 
پایان غم انگیز این 7 نفر هم ، پایان خوشی برای بقیه اسیران نیست چون پایان خط رهبرعقیدتی درباتلاق عراق نیست . البته میشود اظهار امیدواری های همیشگی کرد مثل امیدواری 33 سال گذشته مردم ایران جهت کم شدن شر حکومت اسلامی ! ولی واقعییت صحنه سیاست کاری به تمام امیدواریهای مرسوم ندارد . تنها امیدواری واقعی بلع کردن هرچه سریعترِ جام زهرتوسط ولی فقیه است تا رهبرعقیدتی هم شجاعت پیدا کند و جرعه ای بزند.... تا شاید تغییری درسرنوشت اسیران درباتلاق عراق و زندان لیبرتی ایجاد شود . والا این 7 نفر هم با هرنتیجه و سرنوشتی مثل بقیه زنجیره انسانی خرج استحاله حکومت اسلامی شده اند یا میشوند . تنها دستاورد ملموس و دیدنی این 80 روزاعتصاب غذا ، ادامه مثلا همان مبارزه یا مقاومت رهبرعقیدتی دربلاهت است . دکان ازاین بهتر برای رهبری مجاهدین شاید سخت پیدا شود .
 
هرچند حرف مفت وشعارِ کشک جهت توجیه هیچ زمانی کم نیست...استراتژی رژیم درمقابله با آلترناتیو انقلابی درمرحله سرنگونی از صمدی ....پاسخ هواداران از سروش...و جست و خیزهای کودکانه آن خانواده گل فروش و....جمال بدبخت ، که پس ازآن کشتارفجيع در دهم شهريور در اشرف و قتل عام 52 مجاهد و به اسارت گرفتن هفت مجاهدي که هنوز از سرنوشت آنها خبري نيست، انتظار ميرفت رهبرعقیدتی  که آتش تهيه اين جنايت را از سال 1367 فراهم کرده بود و زمينه ساز آن شد ؛ کمي در باره عملکرد 20 سال گذشته اش تامل نموده و اگر هنوز بارقه اي از انسانيت درمسعود رجوی باقي مانده از تمام خطاهای خطی و سیاسی وتشکیلاتی شرم کرده ، وازسیاست خط موازی واعتمادهای سلاخی شده نیروها به وحشت افتد....و باقی شوتهای سیاسی !
  
این مبارزه واستراتژی رهبرعقیدتی وماندن در عراق و پافشاری بر استراتژی ارتش آزادیبخش ، مثل سناریوهای حکومت اسلامی درتشریح وقایع زمان سلطنت شده است که با هرزبانی بازهم طنزآمیزمیشود حتی وقتی واقعیاتی تاریخی را تشریح میکند . تا زبان بازمیکند و از ظلم و زندان و وقایع زمان سلطنت میگوید ، آدم بی اختیار خنده اش میگیرد . مثل موضع گیری های دولت آمریکا . واقعا خنده دارتشریح میکنند حتی دربالا هم میدانند که خنده داراست ولی مهم نیست ، چون شاید که بالاخره یک درصدی مخاطب داشته باشد . میدانید که چرا نقدهای حکومت اسلامی به شرایط زمان سلطنت فقط خنده داراست ؟ چون خودش 100 پله کارنامه اش سیاه ترو خرابتراست....ومیدانید که چرا وقتی رهبر عقیدتی حرف ازمبارزه یا مقاومت درباتلاق عراق میزند فقط خنده دار میشود ؟ و بالاخره قسم حضرت عباسِ دولت امریکا...
 
ما ( دولت آمریکا ) تا امروز اطلاعات معتبر در دست نداریم که دولت عراق به هیچ شکلی در حمله به کمپ اشرف دست داشته باشد...
 
درزمین سیاست سوژه های طنزکم نیست فقط خلاقییت نیازدارد وکمی شعورِانسانی برای فهمش درهمین حالا. درشروع دور دوم مذاکرات غرب و حکومت اسلامی ، مجاهدین هم مثل سابق وهمزمان یک سایت مخفی دیگر اتمی و یک سند خیلی محرمانه و فوق سری انقلاب ایدئولوژیک از28 سال پیش را افشاء کردند تا به مذاکرات و مبارزات سرعت دهند....ای نقی ی ی ی ی


اسماعیل هوشیار
19.11.2013


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر