این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ آذر ۷, پنجشنبه

عاطفه اقبال: نتیجه تحقیقات دولت عراق

نتیجه تحقیقات دولت عراق در رابطه با حمله به کمپ اشرف
طبق گزارش خبرگزاری رویتر روز سه شنبه 26 نوامبر، حیدر عقیلی، عضو "کمیته ناظر بر تحقیقات" دولت عراق در مورد حمله به کمپ اشرف، گفت : " موضوع اصلی که تحقیقات روشن ساخته، این است که نیروهای امنیتی عراق در این حمله دست نداشته‌اند و این حمله کار یک گروه مسلح نامعلوم بوده‌ است." او در این گفتگو که با خبرنگاری رویتر صورت گرفته، اضافه کرد : " تصاویر افرادی که گفته می‌شود مفقود شده‌اند را در فرودگاه‌ها و ایست‌بازرسی‌ها پخش کرده‌ایم و هیچ خبری در این مورد دریافت نکردیم." او ادامه داد که طبق تحقیقات کمیته اینطور برمی آید آنهایی که حمله کرده اند زمان زیادی برای اعدام و قتل ساکنان داشته‌ و فرصت کافی تا بمب‌هایی را در خودروها و ساختمان‌ها کار گذشته و آنها را از فاصله منفجر کنند....این عملیات دقیق، پیچیده و بزرگ بوده است و اعضای مجاهدین از همکاری با گروه تحقیق خودداری میکنند. حیدر عقیلی همچنین در مورد تعداد کشته شدگان در جریان حمله به کمپ اشرف در روز دهم شهریور گفت : " بغیر از 52 نفری که بنا بر گزارش سازمان ملل متحد در این حمله کشته شده‌اند، یک نفر دیگر نیز به مقتولان این حمله اضافه شده که به خاطر سوخته شدن چهره‌اش در ابتدا به عنوان یکی از ساکنان اشرف شناسایی نشده‌ بود." حیدر عقیلی، این احتمال را مطرح کرد که درگیری از داخل اردوگاه اشرف آغاز شده و حمله‌کنندگان از داخل کمپ آمده‌ باشند.او همچنین گفت حمله به اشرف ممکن است توسط هفت نفری که مفقود شده‌اند انجام شده‌باشد. او در رابطه با تعداد ساکنان اشرف در زمان حمله آمریکا به گفت : تعداد نفرات عضو سازمان مجاهدین خلق در عراق تا سال 2003 میلادی 4174 نفر بود و سازمان ملل موفق شده هزار نفر از آنها را برای اسکان مجدد جابه‌جا کند، اما 1600 نفر از مجاهدین خلق نیز در این ارتباط با مقام‌ها همکاری نکرده‌اند.
طبق گزارش رادیو فردا، شاهین قبادی، سخنگوی مجاهدین خلق که در پاریس ساکن است، در واکنش به این گزارش، اظهارات حیدر عقیلی را «کاملاً غیر قابل باور» دانست و گفت که «در هیچ جای جهان مجرم و متهم را مسئول تحقیقات جرمی که انجام شده قرار نمی‌دهند». او بار دیگر خواستار انجام تحقیقات مستقل بین المللی توسط سازمان ملل متحد شد. شاهین قبادی حرفهای حیدر عقیلی را بخش دیگری از دروغهای او نامید.
کمپن ما در رابطه با این گزارش، سازمان ملل و دولت عراق را در برابر این سئوال قرار میدهد که : چگونه گروه حمله به کمپ اشرف که از نظر دولت عراق ناشناخته هستند! توانسته اند حلقه محاصره سربازان عراقی را شکسته و وارد کمپ اشرف شوند و به این کشتار غیرانسانی دست بزنند؟ ما با تائید این مسئله که " در هیچ کجای جهان متهم را مسئول تحقیقات جرمی که انجام شده قرار نمیدهند." سازمان ملل را به انجام تحقیقات مستقل در مورد این حمله خونین که 52 نفر در طی آن به شکلی فجیع اعدام صحرایی شدند، فرا می خوانیم. تحقیقات دولت عراق در این رابطه هیچ سندیت و مشروعیتی ندارد.
همچنین سازمان مجاهدین را بار دیگر به این مسئله توجه میدهیم که با توجه به اسنادی که میگویند در دست دارند، به دادگاه بین المللی در این رابطه شکایت کرده و حمله به اشرف را به صورت حقوقی پیگیری کنند. اعتصاب غذا در دهان گرگ و در جایی که عاملان حمله به اشرف خود حمله و کشتار را انجام میدهند و بعد تحقیقات هم به خودشان سپرده می شود. چاره کار نیست. خروج از عراق همچنان که بارها کمپین ما اعلام کرده است تنها راه حل برای نجات جان انسانها ساکن لیبرتی می باشد. به این مهم تا دیر نشده با تمامی امکانات اقدام کنیم. ما سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان را به اقدام هر چه سریعتر برای انتقال ساکنان لیبرتی به کشور ثالث فرا می خوانیم.
عاطفه اقبال - 28 نوامبر 2013
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث
رونوشت به :
دبیرکل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

5 commentaires
Commentaires
Zinat Akhondi
بشنو و باور نکن

28 novembre 2013, 16:50
J’aimeAfficher plus de réactions
Supprimer
Faezeh Sojodi
سازمان tavagho داشت نتیجه تحقیقات این باشه که عراق بگه ما با کمک دولت ایران دست به کشتار زدیم، گروگان گرفتیم ؟؟ شما هم اعتصاب کنید و مدارکتون رو تو صندوقچه قایم کنید تا هر وقت همتون در اعتصاب به دستور رهبر دیوانتان کشته shodid شاید این مدارک رو شود ؟

28 novembre 2013, 16:57
J’aimeAfficher plus de réactions
2
Supprimer
Zinat Akhondi
عراق فکر کرده همه ایرانیها مثل سردمداران رژیم احمق و عقب افتاده اند زهی خیال باطل

28 novembre 2013, 17:02
J’aimeAfficher plus de réactions
Supprimer
Ahmad Moghimi
این مساله مشکوک میزنه ، مجاهدین نزدیک به کاخ سفید دفتر زدن و اعلام کردن چشم حسود کور ! 

اوباما به گرمی‌ از مالکی استقبال می‌‌کنه ، بعد از سه‌ ماه میگه کسی‌ از ۷ گروگان خبری نداره !


مجاهدین میگن که مدارک زیادی داران ، اما گذاشتن سرکه که ترشی شو بخورن !

با افشاگریهای شوک کننده سعید جمالی ( هادی افشار ) آیا مشابه حکایت امام زاده یعقوبه ، که بالای مناره مصر شغال درید ! .

28 novembre 2013, 17:37
J’aimeAfficher plus de réactions
7
Supprimer
سیما خدابخش
خوب اینها که می گن مجاهدین همکاری نمی کنن. چرا همکاری نمی کنن؟

30 novembre 2013, 06:22
J’aimeAfficher plus de réactions


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر